دیدار مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با شهردار رشت
دیدار مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با شهردار رشت
خزر: شهردار رشت تاکید کرد: الکترونیکی شدن نقل انتقالات بسیاری از مشکلات رشتوندان را رفع کرده است.

به گزارش خزرآنلاین، «امید نبی زاده» مدیرکل دیوان محاسبات گیلان ظهر سه شنبه با حضور در شهرداری رشت با «رحیم شوقی» شهردار رشت دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار رشت در این دیدار با بیان اینکه یکی از پر مراجعه کننده ترین فعالیت شهرداری بحث نقل و انتقالات در دفاتر رسمی بوده است، افزود: به نظر می رسد ۷۰ درصد مراجعات شهرسازی همین مورد می باشد.

شوقی با اشاره به اینکه یکی از فسادهایی که هر سیستم را تهدید می کند روبه رو شدن مراجعه کننده است، ادامه داد: اکنون در این نقل انتقالات نیاز نیست که مراجعه کننده به شهرداری رجوع کند چرا که دفترخانه تا پاسخ به استعلامات خود به صورت سیستمی پیگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی شده تا در سال جدید صدور پروانه نیز به صورت الکترونیکی انجام شود، تصریح کرد: ۱۰ خدمت شهرداری چون پرداخت عوارض نوسازی، اعلام ضابطه و … در هفته رشت به صورت الکترونیکی شد.  

شوقی با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام گرفته متوجه شدیم که ۸۳ درصد مراجعان به دلیل شهرسازی است، گفت: خوشبختانه با الکترونیکی شدن برخی خدمات بسیاری از مشکلات رشتوندان در این بخش ها رفع شده است.

گفتنی است؛ راه‌اندازی سامانه نقل و انتقالات منجر به حذف هرگونه دلال بازی، جعل اسناد، بروکراسی اداری زمانبر، سرگردانی ارباب رجوع، عدم شفافیت در فرآیندها، اشکالات حقوقی، اعمال سلیقه در سطح مناطق و بسیاری از مشکلات پیش روی شهروندان مراجعه کننده به شهرداری‌ها شده است.