حسین شنبه زاده کیست و چرا بازداشت شد؟
حسین شنبه زاده کیست و چرا بازداشت شد؟
خزر: اخباری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد مبنی بر بازداشت حسین شنبه زاده داشت. چندی پیش تسنیم نیز این خبر را تایید کرد.

به گزارش خزرآنلاین، روز گذشته اخباری مبنی بر دستگیری حسین شنبه‌زاده منتشر شد و در پی آن اخباری مبنی بر نگرانی خانواده شنبه‌زاده از وضعیت وی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. خبری که خبرگزاری تسنیم تحت عنوان «دستگیری جاسوس موساد در اردبیل» آن را پوشش داد. در این مطلب به بیوگرافی حسین شنبه زاده می‌پردازیم.

حسین شنبه زاده کیست؟

حسین شنبه زاده، ویراستار، مترجم و فعال شبکه‌های اجتماعی است. وی همچنین ویراستار آثار ادبی چون «میراث و مرگ و زندگی با اوست» نوشته نجیب محفوظ بوده است. در در سال ۱۳۹۸ یکبار سابقه بازداشت داشته است و روز گذشته نیز اخباری مبنی بر بازداشت وی در اردبیل منتشر شد.

خبر بازداشت حسین شنبه زاده

در ابتدا مرکز رسانه‌ای دادستانی اردبیل خبر داد که یک متهم متواری و تحت تعقیب وزارت اطلاعات بازداشت شده است. این مرکز گفته است این فرد «حین فرار از کشور» در اردبیل بازداشت شده و ادعا شده فرد موردنظر «سابقهٔ توهین به ائمه و مقدسات» داشته و «با افسران رده‌بالای سرویس جاسوسی موساد» در ارتباط بود.

خانواده شنبه زاده نیز در پیامی در شبکه ایکس گفته‌اند او قصد فرار نداشته و از مدت‌ها قبل قصد سفر به شهر اردبیل داشته است. آن‌ها همچنین درخواست کرده‌اند که او از حقوق اولیه یک زندانی برخوردار شود.

حسین شنبه زاده کیست و چرا بازداشت شد ؟

حسین شنبه زاده کیست و چرا بازداشت شد؟

چندی بعد خبرگزاری تسنیم گفتگویی با دادستان اردبیل انجام داد. در ادامه این گفتگو را می‌خوانید:

جلال آفاقی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: متهم متواری و تحت تعقیب وزارت اطلاعات که جاسوس اسرائیل بود، در اردبیل دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: این متهم اهل یکی از استان‌های جنوبی کشور بود که با دستور قضایی و پیگیری دادستانی مرکز استان و اشرافیت سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره‌کل اطلاعات، در اردبیل دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: نامبرده از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با افسران رده بالای سرویس جاسوسی موساد در ارتباط بوده و زیرپوشش فعالیت ویراستاری اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز موساد از داخل کشور می‌کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: نامبرده به ‌لحاظ تعقیب وزارت اطلاعات، پس از حضور در چندین استان به قصد اختفا و در نهایت خروج از کشور، به محض ورود به اردبیل با پیگیری‌های مستمر دفتر دادستانی و اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات، طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

آفاقی تصریح کرد: خبر دستگیری این متهم دستگیر شده در اردبیل بلافاصله توسط چندین رسانه معاند برون مرزی به دنیا مخابره شده است.

  • منبع خبر : رویداد24